Verbetering van uw materiaalbeheer

Materiaalbeheer

Verbetering van uw materiaalbeheer

Materiaalbeheer | Tracking systeem | Materiaal beheren | TraxgoMateriaalbeheer is een belangrijk onderdeel van een goede bedrijfsvoering. U wilt namelijk het liefst zoveel mogelijk informatie over de locatie van uw materialen ontvangen. Dit zorgt voor veiligheid en meer overzicht. Bij Traxgo maken we dan ook gebruik van specifieke RFID-technologie om de beschikbaarheid van informatie over uw materialen verder te verbeteren. Dit betekent dat:

  • U 24 uur per dag en 7 dagen per week inzicht heeft in de locatiegegevens van al uw materialen;
  • Uw materiaal wordt uitgerust met een kleine tag;
  • De tags direct in verbinding staan met een uitgebreid Track and Trace systeem.

Zo worden de gegevens dag in dag uit automatisch doorgestuurd naar het Traxgo-platform. U weet dus op elk moment van de dag precies waar uw materiaal zich bevindt. De RFID-tag zorgt ervoor dat dit onmiddellijk en probleemloos gebeurt. Uw materiaalbeheer (bijvoorbeeld bouwmateriaal, containers, trailers, kranen en stellingen) wordt dan overzichtelijker dan ooit tevoren.

De voordelen van materiaalbeheer via Traxgo
Veel bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om het materiaalbeheer via de eerdergenoemde RFID-technologie te regelen. De reden hiervoor is dat er bepaalde, zeer specifieke voordelen zijn verbonden aan het gebruik hiervan. Als bedrijf heeft u hier veel aan. Het betekent onder andere het volgende:

  • Minder administratie: Er is veel minder administratie nodig wanneer de locatie van uw materiaal automatisch wordt doorgegeven. In plaats van dat er na elke verplaatsing iets handmatig geregistreerd moet worden, gebeurt dit via het Traxgo-platform automatisch. Uiteindelijk gaat dit een hoop tijd schelen. Er blijft dus meer tijd over om aan andere zaken te besteden. Het levert daarmee ook een besparing in geld op.
  • Veiligheid van materialen: Dankzij de bevestigde tag weet u dus precies waar uw materiaal zich bevindt. Dit betekent ook dat de veiligheid van uw materiaal hierdoor een stuk beter gewaarborgd is. Ontvangt u een vreemde verplaatsing van het materiaal via het Traxgo-platform? Dan onderneemt u direct actie. Diefstal van uw materiaal wordt daarmee bijna onmogelijk.
  • Gebruiksvriendelijke methode: De plaatsing van de tag in combinatie met het eenvoudige Traxgo-platform betekent de ultieme gebruiksvriendelijke methode qua materiaalbeheer. U hoeft u zelf bijna nergens meer zorgen over te maken. En bent u benieuwd naar bepaalde informatie wat uw materiaalbeheer betreft? Dan bekijkt u dit eenvoudig door even in te loggen.

Al met al gaat de samenwerking met Traxgo ervoor zorgen dat u als bedrijf een stap vooruit maakt. Processen worden verder geoptimaliseerd, wat het bedrijf als geheel alleen maar ten goede komt. Hierdoor ontstaat er meer ruimte om geld en aandacht te besteden aan andere zaken die uw bedrijf vooruit kunnen helpen.

Bent u dus geïnteresseerd in een sterk verbeterde materiaalbeheer? En wilt u graag meer informatie ontvangen of uw vragen stellen over de wijze waarop Traxgo te werk gaat? Dan is hier uiteraard alle ruimte voor.

Laat het ons direct weten door contact op te nemen. We gaan dan zo snel mogelijk aan de slag om u verder te helpen op het gebied van materiaalbeheer. Traxgo staat op dit gebied altijd voor u klaar.